Duncan

2 september 2016 - Duncan, Canada

Omstreeks 9.00 uur vertrokken uit Tofino. Het was droog, maar daar was ook alles mee gezegd. Soms n buitje soms de zon.

Onderweg gestopt in het Cathedral woud, korte wandeling door n bos met 800 jaar oude bomen, Red Cedar en Maple Leave, mooie wandeling, wel druk maar minder dan de Pacific Rim twee dgn eerder. Doorgereden naar Duncan, n rit van ongeveer 250 km, tot aan Parksville erg mooi daarna autobaan dus minder. In Parksville n stop gemaakt bij n golfbaan. Helaas niet om te golven maar om te parkeren, was nl tijd om te lunchen.

Daarna door naar Duncan de stad vd Totempalen. Deze totumpalen staan in het centrum van t stadje en zijn gemakkelijkte vinden,  volg de gele voetstappen. Na n heerlijk kopje koffie richting Riverside  campground. Beetje verlopen camping met n behoorlijk aantal vaste gasten. Het is in Canada normaal dat je na je pensionering in een Camper gaat wonen en rondtrekt. Campers zijn anders dan bij ons, meestal zo'n 40 a 42 ft en voorzien van alle luxe. 2 slaapkmrs is heel normaal. We hebben Candezen gesproken die al vanaf 1991 met n camper rondtrekken. (of ergens staan)

Morgen naar Victoria