Fort Langley

5 september 2016 - Fort Langley, Canada

We hadden besloten onze laatste Camper nacht door te brengen in Fort Langley.

Een klein dorpje met historie, althans zo noemen ze dit hier. Net zoals Amerika heeft Canada geen historie, geen oudheden of bv mooie oude steden zoals in Europa.

Fort Langley is n stadje ontstaan begin 1800. Reden, uiteraard de spoorlijn en de goudzoekers. Ook nu nog komt er ieder half uur n heeeeeeeele lange goederentrein door het dorp. Dieseltreinen, meestal 3 tot 5 locomotieven met zo'n km of 2 tot 4 wagons erachter. In het dorp staan een aantal mooie oude houten huisjes, waarin nu winkeltjes of horeca gelegenheden zijn gevestigd en er is n oud stationnetje, nu n galerie. Op n stuk los spoor 2 oude trein wagons. Daarmee heb je hele dorp wel beschreven.

Voor ons als laatste nacht geheel prima, afstand naar het inlever punt is morgen 20 km.

Vanmiddag eerst de camper opgeruimd, van binnen en aan de buitenkant, hierna onze koffers gepakt voor vertrek naar Vancouver.

Daarna via n pad naast de rivier naar het dorp gewandeld. Uiteindelijk in de plaatselijke saloon beland waar we na wat wijntjes/biertjes ook gegeten hebben. Onze voorraad in de camper was op. Ook hier weer veel tv's in de zaak, we hebben allerlei sport programma's voorbij zien komen, gezellig is het niet, maar hier normaal.

Morgenvroeg de camper weg brengen, dan richting Vancouver centrum, voor onze twee laatste nachten in Canada.

1. Mieke Bakker:
    6 september 2016
    Geniet nog van de laatste dagen Vancouver, na een fantastische reis.
  2. Miriam:
    6 september 2016
    Geniet er nog van de laatste dagen!! We kijken uit naar jullie thuiskomst. Tot snel weer.