Victoria

4 september 2016 - Victoria, Canada

Onze laatste stop en verblijfplek op Vancouver Island. Onze camping West Bay lag werkelijk midden in de stad aan t water. Nadeel wel dat hier de camping plekken erg klein zijn, maar niet getreurd of gezeurd, op de camping de water taxi genomen en vertrokken naar Downtown. Dit met n eerste n stop bij Fishing Warf, waar het erg druk was met het voeren van n paar zeehonden en de vele terrasjes met etende toeristen. Hierna met de water taxi naar Victoria Down Town. Ook hier n drukte van belang gezien het lange weekend, reden Labor Day, en de Victoria Sail show, veel oude boten, veel publiek.

Om de stad wat beter te leren kennen hebben we de Hop On Hop Off bus genomen. Onze beleving hiervan was minder. Victoria is n super leuke stad, gezellig om te wandelen  leuk om te winkelen, hele leuke kroegen en restaurantjes, maar verder geen hoogtepunten. Wel apart is het officiële vliegveld in de haven. Om de paar minuten stijgt of land er een watervliegtuig, dit op of via de officiële startbaan, aangegeven met speciale boeien.

We hebben Victoria afgesloten met n drankje in de "The Local Kitchen", n bar met heel veel tv's.

Morgen met de boot naar net vaste land.