terug naar het mainland

4 september 2016 - Vancouver, Canada

Een dag eerder dan onze planning zijn we terug gegaan naar Vancouver. Reden is (alweer) Labor Day. Het is hier n lang weekend, alle Ferry boten op maandag waren reeds vol geboekt, althans  voor campers. Wij hebben n redelijke hoogte, dus kunnen we alleen mee op het vrachtwagendek. Vandaag, zondag was er nog wel plaats, dus geboekt voor de overtocht van 12.00 uur.

De tocht van Victoria, (Swartz Bay) naar Vancouver (Tsawwassen) is overigens erg mooi. De Ferry maakt n uur lang grote, soms vreemde bochten, tussen n aantal eilanden, waarna in 30 min de oversteek wordt gemaakt. Het weer was oké, zonnetje, blauwe lucht, dames boven op het dek, goed weer voor de overtocht.

Een vrije camping zoeken viel ook niet mee, alle campings zijn propvol ivm .... uiteraard Labor Day. Maar ook dat is gelukt. De middag doorgebracht aan t strand van White Rock, n plaatsje onder de rook van Vancouver. Ook nog snel n bezoek aan de plaatselijke markt, waar we bij n Duitse Canadese n Duitse pizza gescoord hebben. Eigenlijk klopt de naam pizza hier niet, moet zijn Flamkuchen, maar het smaakte prima.

Morgen onze laatste camper dag, dus opruimen, pakken en wat poetsen. Ook aan deze vakantie komt het einde in zicht.

Voor onze volgers, die ook de kaart bekijken waar we zijn, het aantal km klopt niet. We hebben er nu ongeveer 3400 km op zitten, nog n 50 km te gaan voordat we onze camper gaan inleveren.

1. Wim:
    Mooi reisverslag.
    Goede terugreis.️️️
  2. Harrie en Marja:
    5 september 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Nog een fijne afsluiting van de vakantie en een goede reis naar huis!
  3. Wim:
    5 september 2016
    Wat een prachtige reis maken jullie! We zijn benieuwd naar de live-verhalen.