Banff

20 augustus 2016 - Banff National Park, Canada

Beste lezers, helaas was het even stil, geen Wifi in de Nationale Parken in Canada. Of misschienwel fijn, gewn mail, telefoon of nieuws. Alleen natuur, meren en watervallen.

Laten we beginnen met Banff.

Banff lijkt n beetje op Valkenburg, veel winkel, eet tentjes en hotels. En...... heel veel toeristen. In Bannf heeft 7000 inwoners, nu in het hoogseizoenzijn er 30000 personen.Wat ons opviel,was, dat er heel veel Aziaten rondliepen. Je weet wel, bus in bus uit, snel n foto maken en weer verder. Deze bussen en Aziatische groepen zagen we op veel plekken tussen Banff en Jasper.

Gezien de drukte hier  hebben we de Camper op de camping gelaten en zijn we  et de bus naar Banff gegaan. Hier het stadje bekeken en de dag afgesloten op n terras met n heerlijk biertje/wijntje en wat tappas.

Overdag eerst vanuit de stad n wandeling gemaakt naar watervallen en n

en wandeling gemaakt naar het meest beroemde hotel hier Banf Springs.

Conclusie: Banff is n leuke plaats, maar heeeeeeel erg toeristisch.

De 2e dag hebben we een paar meren bezocht, Vermillion lake en Lake Minnewanka, n groot meer vlak bij Banff.