lange rit

28 augustus 2016 - Whistler, Canada

Vandaag vroeg vertrokken, helaas met regen. Planning was om vandaag van Clearwater naar Marble Canyon te rijden. Dit via de 100 miles route, vlgs Rolf n hele mooie weg. Deels klopte dit wel echter besloten wij hier iets van af te wijken en vanaf Clinton een alternatieve route te rijden. Op de kaart stond dat deze alleen in de zomer open was. Geen probleem want het is per slot van rekening zomer. Ook de navigatie wilde eigenlijk niet, maar uiteindelijk reden we toch deze route.

Hiervoor zagen we een paar beren, moeder en kind. Rinie heeft hier prachtige foto's van gemaakt, en maakten we onze eerste stop, n pracht plek bij n meer, helemaal alleen, lekker ontbijten. Na n stuk de 100 miles gereden te hebben, zijn we afgeslagen bij Clinton.

Bij n super helder groot meer van onze lunch genoten, waarna de alternatieve tocht werd voortgezet. 300 mtr  na het meer werd de verharde weg onverhard.

n km verder gingen we met 14% omhoog, onverhard,  nat, steil en smal. Dit zo'n 10 km lang, naar n hoogte van 2600 mtr. Gelukkig geen tegenliggers. Uiteraard moesten we ook nog omlaag. Wij snapten toen waarom deze weg alleen in de zomer open is en waarom onze navigatie in eerste instantie niet wilde meewerken. Maar het was n zware maar fantastisch mooie rit.

Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Whistler, n rit van zo'n 400 km, waar we nu  n plek hebben op het Riverside Resort. Waarschijnlijk blijven we hier 2dagen.

Morgen dus meerover Whistler.

Wij gaan slapen,  voor de meesten van jullie n fijne werkweek.

1. Ghita:
    29 augustus 2016
    Nou wij genieten volop van jullie mooie reis!!! Geniet ervan, van elke minuut! Voordat je het weet ben je weer in NL ;)

Veel plezier nog, veel liefs uit Spanje xxx
  2. Miriam:
    29 augustus 2016
    Ff relaxen dus nu, lijkt me een strak plan :-)