Jasper

24 augustus 2016 - Jasper, Canada

Vandaag vroeg vertrokken, gezien de afstand naar Jasper, zo'n 250 km wilden wij genoeg tijd hebben om onderweg bij de mooie plekken te kunnen stoppen.

De rit gaat over de Icefields Parway, vlgs de boeken een van de mooiste wegen vd wereld. Deze autoweg slingerd zich op n hoogte van 1500 tot 1900 mtr hoog over n afstand van 250 km door de Rocky Mountains. Het verveelt dus geen moment en de conclusie klopt dat dit een vd mooiste wegen vd wereld moet zijn.

Allereerst zijn we gestopt bij het Peyto Lake. Na n korte wandeling kom je op n plateau met n magnifiek uitzicht over het blauwe meer. Maar helaas, gezien de korte wandeling, ook hier n bus met Spanjaarden en n bus met Aziaten.

Daarna door naar de Alhabasca Falls, n prachtige waterval en Canyon, die gezien de wandelafstand (30 min), lekker rustig was.

We zijn ook nog even gestopt bij de Colombia Glacier. Planning was om hier met de bus omhoog te gaan en deze te bezoeken. We hebben het gelaten met het nemen van foto's. Hier niet n paar bussen, maar 10 tallen. Druk, druk en nog eens druk. Dus snel verder richting Jasper.

Onze lunch genoten we aan de rivier op n BC camping "Kerkeslin" lekker rustig.

BC campings hebben bijna geen faciliteiten, en geen beheerder. Je stopt het geld.        ( hier17 dollar) in n enveloppe en duwt deze in n soort brievenbus. Thats all.

In Jasper de Mistaya Canyon bezocht, althans de eerste 3 bruggen hierover. Deze Canyon is zo'n 50 mtr diep en slingert zich hier door het gebergte.

Op de Scenic Hwy 93a zagen we onze eerste beren. n zwarte beer, moeder met n kleinje. super mooi. Na n stop in Jasper en n bezoek aan Pizzeria Jasper op naar onze Camground Wapiti waar we op tijd ons bedje indoken. (het regende)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl