Valemount

25 augustus 2016 - Valemount, Canada

Vanuit Jasper  over de Hwy 16 naar Valemount.

Hier is het n stuk rustiger. Mooie weg door mooi landschap met bergen, rivieren en veel groen.

In Valemount hebben we zalmen gespot, deze komen hier de rivier op om te paaien. We konden dit mooi aanschouwen, stuk of 10, soms hele grote zalmen.

het was verdervandaag n rustige dag, doorgereden zo'n 25 km km tot onder Valemount waar we n mooie rustige groene camping hebben gevonden, Summit, River Lodge, heel kleinschalig, mooie plaatsen onder de bomen aan de rivier. Nadeel van campgrounds in Canada is dat ze bijna altijd naast of vlakbij n spoorlijn liggen. Soms is dat niet erg, maar bv in Banff rijden de treinen ook s nachts en hebben ze eeen ongelooflijke harde toeter. Deze blazen dan minimaal n keer of vijf als ze de camping daar paseerden. (we vonden dit niet echt fijn)

De koelkast en voorraad is weer aangevuld, vanavond de BBQ aan en n wilde verse zalm erop.

1. Miriam:
    26 augustus 2016
    Wat een prachtige verhalen, super. Heerlijk om met mooi weer te kunnen genieten van zulke mooie natuur. Leuk in jullie reis zo te volgen! Geniet er can! X