Van Valemount naar Clearwater

26 augustus 2016 - Clearwater, Canada

Het valt op dat bijna iedereen hier erg vriendelijk, gastvrij en service gericht is. Niets is te veel en  je krijgt altijd een vriendelijk antwoord. In de restaurants en winkels vraagt men eerst waar je vandaan komt, waar je naar toe gaat en hoe Canada bevalt. We kunnen in  Nederland hier nog iets van leren. Verder werkt de verkeersregel bij n kruising super, wie het eerst komt die vertrekt ook het eerst. We hadden deze ervaring al in Zuid Afrika, werkt prima, eigenlijk moest men deze regel ook snel in Nederland invoeren.

Terug naar de dag van gisteren. Onze camping Summit Lodge was kleinschalig, groen, aan n klein riviertje en gewoon rustig mooi. De eigenaars uiteraard weer super vriendelijk.

Ons avondeten was deze keer, gemarineerde kippendijen, wilde zalm en gewokte diverse groenten. Klinkt goed, maar ook super lekker. Dit begeleid van een Pinot Grigio  en n biertje uit de streek. Hierna n behoorlijk kampvuur gemaakt. Het is op bijna iedere camping de gewoonte om bij de camper een vuur te maken. Hiervoor liggen er oude velgen waarin je kan stoken. Hout is meestal vrij te pakken of te koop bij de "office" We hadden onze voorraad al aangevuld,  de camper vol, weer n tip van  Willie D, dus gezellig bij het vuur gezeten en afgesloten met n drankje.

Vanmorgen, rustig na het ontbijt, vertrokken richting Blue River. Hier zijn we op beren safari geweest.En met succes, we hebben 3 beren van dichtbij gezien en n stuk of 5 van n afstandje. De foto's komen eraan.

Gezien de afstand besloten we om door te rijden naar Clearwater. Hier hadden we al n camping gereserveerd voor zaterdag. Er was plaats dus staan we nu voor 2 nachten op het Dutch Lake Resort, met uitzicht op het meer.

Groeten van ons alle vier. Het gaat ons goed en het bevalt ons meer dan prima. Geen hittegolf hier maar wel mooi weer.

René, Rinie, Bert, Maria

1. Marina en Jan:
    27 augustus 2016
    Zo te lezen stellen jullie het allemaal goed en is de reis zoals naar gewoonte prima georganiseerd. Marina en ik wensen jullie verder een prettige vakantie.
    Hartelijke groeten,