De reis naar Vancouver

30 augustus 2016 - Vancouver Island, Canada

Dinsdag 30 aug.

Planning vandaag was om van Whistler naar Nanaimo te reizen. Hiervoor  moesten we wel n Ferry boeken. De meest gunstige voor ons vertrok uit HorseShoe Bay. Helaas bleken hier alle ferry boten vol te zijn, althans geen ruimte meer te hebben voor RV's. Hierdoor zijn wij uitgeweken naar Tsawwassen, n plaats zo'n 30 km onder Vancouver. Hier konden we we reserveren, voor n tocht van 2 uur naar Dukepoint nabij Nanaimo.

De zee was rustig, zonnetje op het bovendek, dus prima omstandigheden. Vrij snel na vertrek zagen we een walvis, tenminste zijn rugvin en n stuk van zijn rug.

Na 2 uur varen aangelegd in Nanaimo, waarna we door reden  naar onze vlgde camping; Living Forest Oceanside Campground. Deze camping ligt aan zee, is vrij groot, wij hebben het idee dat hier permanente bewoning is. (als we de rommel/spullen) bij sommige caravans zien liggen. Nog n paar foto's gemaakt van de caravans hier, meestal 2 assen,  zo'n 12 a 15 mtr lang, grote pick-up ervoor, in Europa niet mogelijk hier gewoon normaal.

Na n lekkere koffie op het wonderschone terras, was het tijd voor lezen, luieren, rusten, biertje of wat administratie.

Morgen door naar Torfino waar de weervoorspellingen niet echt positief zijn. 15 gr. en regen. We zien het wel, anders wordt weer snel richting Zon.