Tofino

31 augustus 2016 - Tofino, Canada

De tocht naar Tofino is lang, voor ons zo'n 210 km. Mooie rit, maar ........ heel veel bochten. Onderweg gestopt bij het Peyto lake, hier koffie en voor ons van n heerlijke lunch genoten.

Na het info centrum bezocht te hebben zijn Rinie en ik gestopt bij Pacific Rim Rainforest trail. We hebben er twee gelopen. Korte afstanden, 1 en 1,2 km. Deze trails, n soort houten board walk, zijn uitgezet in een oud regenwoud, met bomen van 800 jaar oud. Je loopt dus over planken looppaden omhoog en omlaag door n regenwoud. Voor ons een van de mooiste plekken die we in Canada hebben bezocht.

Helaas zat er bij terugkomst een bonnetje op de auto, vergeten de parkpas zichtbaar neer te leggen. Snel terug naar het info center waar n aardige dame ons probleem begreep en de bon verscheurde, we hadden nl wel n parkpas.

Nu op de mooie en super nette camping, Crystal Clove in Tofino. Het weer is niet al te best, regelmatig n buitje regen, weinig zon.

Morgen hopelijk wat beter, we willen nl de Whales zien.

1. Els en Cockie Langevelt:
    2 september 2016
    Hoi Vakantiegangers, Nadat we zelf een paar hele drukke weken hadden, hebben we nu pas jullie verhalen gelezen. Dit is echt een super mooie reis! Heel wat anders dan Thailand. Wat een mooie natuur. De watervallen, de meren en vooral ook de beren. (mooie foto's) En als het eten dan ook nog zo goed smaakt, de mensen vriendelijk zijn, wat wil je nog meer!! (deze keer niet ziek worden :) ) hele mooie dagen nog en we kijken uit naar de volgende verhalen, groetjes Cockie en Els