Tofino dag 2

1 september 2016 - Tofino, Canada

Onze 2e dag op Crystal Cove.

Op naar Tofino, n leuk klein stadje met veel resorts in de omgeving. Tofino doet n beetje cowboy, Indiaans achtig aan. Veel gekleurde huisjes met daar tussen in n klein kleurig rood kerkje en veel bootjes en watervliegtuigjes.

We hadden hier n Whales Watch tour geboekt. Gezien het weer gekozen voor n snelle boot waar we zowel binnen maar ook buiten konden zitten. Allereerst hebben we veel Sea Lions gezien. Soms een of twee op n rots soms echt n bult met zeeleeuwen. Als je er met de boot vlak bij bent hoor je ze n hoop herrie maken. Nadat we n aantal foto's gemaakt hadden, doorgevaren om de Whales te zoeken. We hebben er n vijftal gezien, groot, imposant en geweldig om te zien.

Foto's maken viel overigens niet mee, de boot gaat met de golven op en neer, de walvissen komen maar kort boven en dan ook nog op n plek waar je ze niet verwacht. Samengevat, weinig of geen mooie walvis foto's, maar wel n mooie ervaring.

Op de terugweg nog gezellig met onze kapitein stuurvrouw gekletst, haar hobby was duiken dus dat gaf n band. Om half vijf waren we terug in de haven, waar we na het nuttigen van een heerlijk wijntje n restaurant hebben opgezocht. Vandaag het "Schooner Restaurant" , het vermelden waard, want we hebben hier super gegeten Hun specialiteit is krab, super lekker.

Terug naar de campground, nog n paar potjes kaarten en dan weer onder de wol. Morgen richting Duncan, een tocht van 250 km.

1. Marina en Jan:
    3 september 2016
    Walvissen spotten is inderdaad indrukwekkend en een unieke ervaring. Uit jullie verslagen leiden we af dat jullie een erg mooie reis hebben. Veel plezier nog. Marina en Jan