naar Vernon

17 augustus 2016 - Vernon, Canada

De streek tussen Osoyoos en Vernon wordt gekenmerkt door veel fruitboeren, overal stalletjes langs de weg waar men een groot assortiment aan fruit verkoopt. Ook veel wijnboeren, niet zoals wij ze kennen in Italie of Frankrijk maar veelal kleinschalig met n verkoop winkel ad highway. Canada heeft overigens een behoorlijke wijncultuur. Druivensoorten zijn gelijk aan de meest bekende zoals wij die in Europa kennen, Cabernet Sauvignin, Pinot Grigio of bv Chardonay. de enige afwijking is de druif Zinfandel die im Europa Primitivo wordt genoemd. Kwaliteit vd wijnen is meer dan prima, prijzen redelijk hoog, in vergelijking met Europa. Het valt ons op dat de prijzen van levensmiddelen, maar bv ook prijzen in restaurants hoger zijn dan in Nederland.

Na n rit van 180 km arriveerden wij in de buurt van Vernon. Vernon is een oninteressante plaats. Onze camping was n redelijke kleine camping, RV Silverstar. We hadden twee plekken aan t meer, en zou t toeval zijn zes campers naast elkaar allemaal Nederlander, eigenlijk 4 campers met friezen, 2 campers uit Son.

morgen naar Revelstroke